vrijdag 18 augustus 2017

#BBBookstragram: #Signhereplease

25 jaar geleden ontstond ze, in een cinemazaal in premetrostation Diamant. Of misschien was ze er al, maar toen was jeugdboeken lezen nog gewoon, ik was amper 14: Mijn passie voor jeugdliteratuur.

"Wat is dat met Premetrostation Diamant?!"

Daar was een filmzalencomplex, nu ondenkbaar, toen heel gewoon, en ik zou kunnen opzoeken hoe dat complex ook weer heette. Destijds ging daar het Jeugdfilmfestival door. Compleet met jury. Ook met Bart Moeyaert, misschien was hij toen zelfs voorzitter.

Daar haalde ik destijds mijn allereerste handtekening ooit op:




















De coverillustratie van deze "Kus me" is van Peter van Poppel.

Trendje: als ik zie dat iemand een boek mét handtekening inlevert bij de tweedehandsboekhandel, dan vind ik dat raar: een auteur schrijft een opdracht (vaak met jouw naam erbij) in zijn werk, en jij laat je boek later achter? Brr!