woensdag 9 mei 2007

Astrid Lindgren, een herinnering / Rita Verschuur.

Zeer warm boek, over een toch wel koppige schrijfster, denk ik, die wist wat ze wou, en altijd partij heeft gekozen voor het kind. Dat heeft ze ook tot het einde van haar leven uitgedragen. Rita Verschuur tekende haar herinneringen aan een "mooie oude vrouw" erg mooi op, het boek is zeker een aanrader! Het leest ook heel vlot.
Oh, en dat van "die mooie oude vrouw" slaat op Astrid, wat mij betreft, ik heb haar ECHT altijd qua uiterlijk, een mooie vrouw gevonden. Heb onlangs pas (sorry mensen, moet er dringend verandering in brengen, ik weet het!) een eerste boek van haar ("De gebroeders Leeuwenhart" gelezen, en ik vind het een prachtboek! Hoewel dat boek blijkbaar nogal wat kritiek kreeg te slikken... (Hmm, dankzij het boek van Verschuur, zal ik vermoedelijk "De gebroeders Leeuwenhart" heel anders gaan lezen, want wat geschreven wordt in "Een herinnering", was me helemaal nog niet opgevallen bij "Leeuwenhart".