woensdag 16 januari 2008

de derde reeks Confidenties is er!

Hoera hoera! Eindelijk nog eens iets om van harte in de boekenbijlage van "De Morgen" te lezen. Naast het interview met de Pakistaans-Engels-Nederlandse schrijfster Naema Tahir, die met "Eenzaam heden" een boek schreef over haar leven als "ontheemde" vrouw, zoals ze zegt. Al schrijft ze het boek niet in haar eigen naam, maar in de naam van Dina. Ze is nergens thuis, maar wil ook haar roots niet verloochenen. Lijkt me een boeiend boek te zullen worden.
Met de derde reeks "Confidenties aan een ezelsoor" begon de reeks publicaties in de krant, waarna (of ook wel: waarvan ondertussen ergens) het boek zal verschijnen. Dit keer gaan de confidenties de erotische toer op, en dat zul je geweten hebben. Toch had ik nooit het gevoel, althans bij de eerste, die vandaag is verschenen dat ik het té expleciet vond, en misschien is dat net de kracht van deze erotische fabels. Nooit had ik het gevoel dat ik teveel beelden die ik uit de tekst kon opmaken, te zien kreeg. Natuurlijk prikkelt het wel, maar het blijft goedgedoseerd moois, met een flinke vleug humor, die ook in de tekeningen van Klaas Verplancke zit. Waarbij de fantasie van de lezer zelf nog zijn werk kan doen.
Hoera! "Confidenties 3" is een feit!