zondag 27 april 2008

In één keer!

Het is zonnig buiten, ons terras ligt helemaal vernieuwd te blinken: tijd om tafels en stoelen voor datzelfde terras buiten te halen! Het verplichte leeswerk voor dit jaar zit erop, en dan vind ik dat ik mezelf mag belonen met een verse stapel boeken. In dat stapeltje: "De vanger in het graan", van JD Salinger, waar ik heel benieuwd naar ben, "De boekendief", een beperkte buit uit "De Sleghte" waaronder - hoera! - "De diepte van een Zweeds meer" van Daan Remmerts de Vries. Hiervoor gun ik mezelf een applausje: het boek is erg moeilijk te vinden, ook niet bij ons in de bib. En nu heb ik het toch. Hoera, applaus! Ook: "Twee levens" van Stefan Brijs, en wat mij betreft heb ik nu alles van hem wat me kan bekoren. Of misschien miste ik hier of daar nog een boek. Nog in de stapel: "De zevende kamer" van Pieter Aspe. Dat boek heb ik, zittend op ons terras, in de zon, in één keer uitgelezen. Het verhaal is wat minder, maar de personages zijn om van te snoepen. De streken die Van In nu weer uithaalt om zijn zaak op te lossen: Niet erg orthodox, en ze ontlokken me vaak een glimlach.
Ach, het leven kan mooi zijn.