zondag 8 november 2009

Boekenblues met een lijstje - 3

Gisteren kwam ik binnengewaaid en was neefje E. (iets ouder dan acht maanden) bij ons. Zijn mama was van plan om net te gaan vertrekken, maar deed dat omwille van mij - joepie! - toch maar even niet, neefje E. was trouwens nog van geen kanten moe. Dus was ik helemaal heppie: ik had een voormiddagje in A. rondgehangen en was iets gaan eten achteraf. Als ik het over "ik ga winkelen" heb, weten veel mensen dat ik NIET opzoek ga naar schoenen of andere kleding. Nee, de Boekenbeurs had zijn gevolgen, ik kwam thuis met een tas vol boeken. Ook met "Het boek van Mannetje Koek", een boekje van Pieter Gaudesaboos en Lorraine Francis, in de vorm van - ohjee! - een koekje! Aangezien "Mannetje Koek" een kartonboekje is vond ik dat ik op ooghoogte met neefje E. moest gaan zitten. Zijn vingertje wijst naar het koekje op de eerste pagina. En wat deden wij met z'n tweeën? Interacteren! Zeggen dat E. naar een koekje wees, natuurlijk. Heerlijk!