zondag 10 januari 2016

Kerstvakantie Kinderboekenkwis van Kjoek 2015

Na drie jaar op rij mag het stilaan een traditie genoemd worden: de Kinderboeken Kerstvakantiekwis van Kjoek!

Ook dit jaar deed ik met veel plezier mee. Wat ontdekte ik? Dat een jaar waarin een verhuis zit, er een is van veel minder boeken.

Dat ik in 2015 (dan ook) weinig boeken uit hetzelfde jaar gelezen heb

Dat er nog steeds veels te veel boeken verschijnen om het allemaal op de voet te kunnen blijven volgen.

Maar!

Dat het nog steeds waanzinnig leuk is, dat kinderboekengenre op zich.

En dat Edward van de Vendel waanzinnig hard moet gewerkt hebben, gezien Richard Thiel een volledige categorie met hem als onderwerp kon verzinnen. Die had de naam "De beesten van E". Maar dat ook Edward één plaatje niet meer wist:

Uit welk boek kwam plaatje één ook weer? En waar komen die vreemde vissen vandaan? En welk meisje heeft zulke grote tanden?

De oplossingen staan hier.

Hoe ik het er zelf vanaf bracht? Ik dacht dat ik met de woordzoeker met mijn 23 gevonden woorden veel woorden had doorgestreept. Wist ik veel dat er in de 70 woorden verstopt zaten... :-)

Doet u eind 2016 ook een keer mee?

Als het een troost mag wezen: ook freaks als ik kennen en moeten googlen...