dinsdag 26 december 2017

Welke Nederlandse lagere scholen zoeken een pennevriendin?

De Griezelbus / Paul van Loon ; Camila Fialkowski
Wortels / Klaas Verplancke

Alle verhalen van Kikker en Pad / Arnold Lobel

De GVR / Roald Dahl ; Quentin Blake ; Huberte Vriesendorp (vert.)


Olle / Wim Vromant ; Linda Schacht (ill.)

Hoi!

Voor wie na deze tekst niet eerst dit blog ondersteboven wil keren: Katrien Temmerman, aangename kennismaking!

Als je iets verder in dit blog duikt, merk je vast dat ik zelf geen boeken schrijf of illustreer,  maar dat ik wel helemaal  hoteldebotel ben van kinder- en jeugdboeken. Omdat ik vind dat je daaruit kunt leren, of omdat de personages, ook al zijn ze vaak nog zo jong, erg dapper zijn.

Wat nog? Ik vind hoe langer hoe vaker, hoe meer: een goed boek voor kinderen en jongeren is gewoon een goed boek.

Ik werk intussen al elf jaar aan dit blog. Ik bespreek niet zo vaak boeken uit een reeks, omdat ik vind dat die boeken al vaak in boekhandels in stapels naar jou liggen te grijnzen.

Maar! Ik vind daarom niet dat reeksboeken sowieso niet goed zijn, en ik ben bijvoorbeeld dol op de boeken en de films van Harry Potter. Ik lees/kijk ze ongeveer elke zomer terug.

Wat ik ook geweldig vind is dat "De Griezelbus" van Paul van Loon na 25 jaar NOG STEEDS bestaat! Ik wil op mijn blog boeken bespreken die goedgeschreven zijn en die een goed en spannend en grappig verhaal hebben. Ik ben ook begeleidster bij de Kinder- en Jeugdjury Vlaanderen, wat ook erg leuk is.

Welke groep (tussen 6-8 ofzo) wil er met mij schrijven? Ik kan jullie vast leuke boekentips bezorgen! Ook andere boekvragen zijn welkom!

Toedels, en leesgrage groet!

Oh ja: Juffen en meesters die meer info willen, neem een kijkje op Facebook, in de Pengroep. U moet zich wel even aanmelden.