donderdag 21 december 2006

Over varkens en monsters

Standaardboekhandel, vandaag. Een vrouw loopt met een meisje aan haar hand, te kijken naar de boeken die ze voor Kerst wil kopen. Ze spreekt een verkoper aan, en vraagt hem - helaas weet ze de titel van het boek niet - naar een boek dat Carll Cneut illustreerde. Het gaat over varkentjes, en één ervan wordt opgegeten door een monster. Ze zegt dat het boek uitgegeven is bij de Eenhoorn, denkt ze. Maar als mevrouw de titel van het boek niet weet, zegt de meneer van Standaardboekhandel, kan hij haar helaas niet helpen. Mevrouw heeft geluk: IK loop ook, te zoeken naar "Het grote boek van Florien" van Anke de Vries. Ook dat boek vind ik niet. (Humpf!) Ik vertel mevrouw dat ze het boek "Oh, monster, eet me niet op!" zoekt. Ze glimlacht naar me, evenals de boekverkoper.
Hier wordt een grote leesmens vrolijk van.