zaterdag 23 december 2006

Kansen krijgen

Ik ben aan mijn boekenkastopruim toegekomen. Veel werk. Ik heb veel meer boeken dan ik al die tijd vermoedde. De stapel boeken op de grond is geslonken tot nog enkele boeken die al op een plekje liggen, dichtbij de letter van het alfabet waar ze thuishoren. Mijn "archiefkast"- daar zitten boeken in die ik niet wegwil, maar die ik evenmin in mijn kast wil - heb ik verlost van mijn stripalbums van "Casper en Hobbes", "Sam" & "Biebel". Het soortement "beeldverhaal" - een van de driehonderd uniek gemaakte exemplaren, ergens gedrukt in het Waasland - dat ik van Reinaart de Vos" heb, komt ook uit die hoekkast. Allen krijgen ze nu, hoop ik, nieuwe leeskansen. Anders vergeet ik waarschijnlijk dat ik er zoveel heb. Mijn strips verhuisden naar het rek op mijn slaapkamer. Nu alleen nog een plekje vinden voor mijn twee "De Morgen-boeken" reeksen, zijnde een paar poëziebundels en een tweetal "Verboden boeken" Hoera!