maandag 25 december 2006

Florien viert!

Wat doe je als mensen je vragen wat je voor je jaareinde wilt? In mijn geval: "hoera! Weet je, ik zal mijn geschenk zelf kopen, en het jou afgeven, dan kun jij mij dit teruggeven. Goed?" Dat vinden ze bij ons in de familie haast allemaal een prettige regeling. Dus heb ik voor mezelf, in de gezelligste kinderboekenwinkel van de stad, "Het grote boek van Florien" van Anke De Vries gekocht. Dat krijg ik deze middag in geschenkpapier in mijn handen geduwd. Ik ben heel benieuwd. "Florien" is een klassieker, bij ons thuis. Dat kregen mijn zus en ik voorgelezen, wel drie boeken! "Bij ons in de straat", "Wedden dat ik durf!?" en "De Blauwe Reus". Deze boeken zijn nu samengebracht in één band, en ik herinner me dat ik de boeken destijds heerlijk vond. Misschien las ik ze ook al zelf. Ik hoop een beetje dat ik de verhalen nu nog altijd goed vind.