vrijdag 1 december 2006

Gentse KJV-winnaars uit 2006!

Gentse winnaars
Wie er op woensdag 5 april bij was in de Achilles Musschezaal van de hoofdbibliotheek, kent onze Gentse winnaars al. Voor al de anderen zetten we hier nog eens op een rijtje welke boeken het meest in de smaak vielen bij de leesgroepen uit Gent:

Groep 1
1. Echte kerels van Manuela Olten
2. Supermuis van Leo Timmers
3. De oude olifant van Laurence Bourguignon en Valérie d’Heur

Groep 2
1. De kerst van de keizer van Ann Lootens
2. Wow! Wat een wolf van Stefan Boonen
en ex aequo Saar en de koe van Riet Wille

Groep 3
1. Als ik niet toevallig de hond van tante Doris verwisseld had van Ingelin Angerborn
2. Lodewijk de koningspinguïn van Dimitri Leue
3. Ik staak van Amélie Couture

Groep 4
1. Een neus van Jupiter van Richard Scrimger
2. Zwart in je vel van Renate Ahrens
3. Het Kronosproject van Johan Vandevelde

Groep 5
1. Huilen naar de maan van Gerda Van Erkel
2. Mijn gele ster van Eva Wiseman
3. De roep van zotte Lotte van Hedwig van de Velde

Groep 6
1. Ik is een ander van Patrick Cooper
2. Bo, mijn vriend van Vera Delava
3. Met huid en haar van Marita de Sterck

Nu is het afwachten tot het nationale boekenfeest op 21 mei. Dan weten we of de rest van Vlaanderen voor dezelfde boeken koos. Vergeet je niet in te schrijven voor dat nationale boekenfeest! Het is in Gent, in en rond de bibliotheek en de Vooruit, dus dat is ideaal.