donderdag 22 februari 2007

Een hoofd vol letters

Al wanneer ik 's ochtends opstond, gisteren, lag om te beginnen de krant in de keuken op de ontbijttafel. Het is woensdag, dat betekent: boekenbijlage-dag! In de boekenbijlage staat de (hoeveelste was het ook alweer?) "Confidentie aan een ezelsoor". Ik lees de bijlage alvast vluchtig door, en ik lees de krantenkoppen. Op de tram, en tijdens het wachten aan de haltes, maak ik dat goed, en lees ik de confidentie grondig. Wanneer die uit is gelezen, moet ik de volgende tram nemen, en lees ik nog een stukje in "We zouden samen naar Keulen gaan", van Henri Van Daele. (Alvast, ik ben aan bladzijde 45 aanbelandt, eeuwig en drie dagen dank aan Jaak Dreesen voor die tip op de Villa Kakelbont-Blog.) Heerlijk boek. En wanneer ik ben aangekomen op mijn werk, een uur later, ongeveer denk ik: hopelijk krijg ik die letters er vandaag een heel klein beetje uit, want mijn hoofd is zwaar van de voorbije letters.