vrijdag 22 juni 2007

Het beste volgens Jan Steen

Ach... Intussen zijn we een dag verder, het is 18.54 uur. Op de computer luister ik opnieuw naar de uitzending van "Het beste" van gisteren, met Jan Steen. Who the hell is Jan Steen? zullen veel mensen denken. Ik ken hem min of meer. Ik sta open voor veel dingen, en dus ook voor mensen die wel iets met kunst doen, maar daarvoor zeker niet elke dag in de media aanwezig moeten zijn. Ik luister momenteel een stukje klassiek. Waarom ik het interview gisteren indrukwekkend vond? Om alles. Om wat verteld werd. En ook: omdat op zijn nachtkastje het boek "313, misschien wisten zij alles", van Toon Tellegen ligt. Jan Steen vindt dit boek ideaal om bij te gaan slapen. Ook dat is iets wat ik herken. Omdat hij het mooi vindt: briefjes die door de wind worden bezorgt, en ondertekent zijn door "mier". Ach. Ik geloof dat ik nostalgisch word, nostalgisch van zoveel moois, want er was uiteraard meer....