donderdag 26 juni 2008

Het Literair Museum in Hasselt...

Het moet nu alweer zes jaar geleden zijn, toen ik me voor de eerste keer liet zien in het Literair Museum in Hasselt. Toen voor "Oorlog in Kinder- en Jeugdliteratuur" - geloof ik. Het is een erg fijn museum, vol hoekjes, kantjes en boeken. Veel hout en krakende trappen, heerlijk.
Dat museum heeft volgens Libelle van 19 juni nu ook een eigen webstekje: http://www.literairmuseum.be. Vos en Haas, de creaties van Sylvia Vanden Heede en Thé Tjong-Khing hebben sinds een jaar of zeven een aparte plaats ingenomen in mijn leesleven. (Meer weten? Het label "Jeugdboekenweek 2002" op het blog biedt uitkomst!). Het Literair Museum heeft tot 7 december 2008 een tentoonstelling lpen met tekeningen van Thé. Dat zou zelfs de allereerste keer in België zijn, lees ik in het stukje in Libelle. De tentoonstelling heet "Vos en Haas en hun Sprookjesvrienden". Ik geloof dat ik alweer zomerplannen heb...