maandag 6 oktober 2008

Na zaterdag 4 oktober...

Komt zondag vijf oktober: die bracht ik grotendeels slapend door. Mja. Waarom gaan alle fijne dingen zo snel voorbij, en duren niet- fijne dingen zo lang? Dat zou omgekeerd moeten zijn, het is niet eerlijk. 4 oktober was de dag van het Eerste Groot Jeugdliterair Diner, georganiseerd door kinderboekhandel Woeste Willem uit Aalst. Met een kleine 50 mensen, uit het "kinderboekenvak" of gewoon mensen voor wie de "kinderboeken" een hobby zijn die een beetje uit de hand is gelopen, genoten we. Van babbels : een hele avond over boeken! (héérlijk!). En eten, ja, dat ook. Al gaan boeken en eten voor mij niet echt samen... (M'n complimenten! Het was erg lekker!) Zelf had ik heel sterk het gevoel dat ik ook hier thuishoorde: ik had de hele avond lang nooit het gevoel dat ik er niet bij hoorde.
Veel mensen bekeken me vreemd (maar dat is dan weer niet zo vreemd: ik zou eraan moeten gewend zijn): "Wat ga je doen"? Een Jeugdliterair Diner? Wa's da?"
Tot VOOR 4 oktober wist ik dat ook niet, maar het is zeker voor herhaling vatbaar.
Ik beslis om op 6 oktober, nu dus, niet te werken, en een beetje te bloggen voor de KJV-Gent blog. Ik moet nog links bij de boeken op de leeslijsten posten, en begin aan de prentenboeken. Ik tik tien à twintig zoektermen in, en mijn ogen worden groot. Zoveel moois! Ach, kinderboeken, het blijft een avontuur... Ik vind zowaar nog een kabouterverhaal voor onze nieuwe Hyve, over kabouters... Eentje van Tjibbe Veldkamp over Hotze, een voorzichtig kaboutertje in een saai boek...