donderdag 26 februari 2009

De stad van de dromende boeken / Walter Moers

Ik geloof dat ik een beetje genoeg heb van kinderboeken, even. Maar wat zou ik dan lezen? Ik beslis dan maar dat het het boek met het formaat van de drie gebundelde boeken van "In de ban van de ring" zal worden, zijnde "De Stad van de dromende boeken van Walter Moers, anders dan de naam doet vermoeden, iemand met de Duitse nationaliteit. Het boek is een boek vol boeken! Letterlijk! En dino's, die gek zijn van lezen, die jankend hun boeken lezen, die er graag een soort gekte voor over hebben. Ze hebben allemaal een dichtpeet, iemand die hen de liefde voor boeken bijbrengt. (Jawel, IEDEREEN leest er graag, en iedereen kwekt erover. Zomaar op café. Over letters die juist zijn, redactie die mis is gegaan, etc. Wat een zaligheid voor iemand als ik! Ik wil naar Zamonië! Maar ik vraag me wel af hoe ik 509 bladzijden ooit moet gerecenseerd krijgen...:-)