maandag 5 januari 2015

Kjoek-kwis: de oplossingen

Misschien is het sommige deelnemers hier en daar ontgaan (niet helemaal), maar deze quiz bestond niet uit 84 losstaande vragen. Vaak was er binnen een categorie een bepaalde overeenkomst. Door die te ontdekken, werd het makkelijker om de overgebleven vragen te beantwoorden.
 
3. Derde delen van dystopische jongerenromans.
5. Schrijvers en illustratoren die in 2014 50 werden, gesorteerd van oudste naar jongste.
8. In elke titel zit ergens de lettercombinatie a-c-h-t, de titels staan op alfabetische volgorde.
9. Titels van boeken van uitgeverij Querido. (Deze link had ik niet meteen door, en ik heb jullie dan maar meteen een leestip cadeau gedaan.)
10. Boeken die vertaald zijn door Sandra C. Hessels, de titels staan op alfabetische volgorde. (Oh! Reden te meer om zeker de vertaler van een boek wat meer eer te gaan aan doen. Deze had ik TOTAAL niet door.)
11. Vlamingen die de afgelopen jaren een Boekenleeuw hebben gewonnen. (Het feit dat het over Vlamingen ging, maakte deze categorie voor mij tot het makkelijkste deel van de kwis)
12. De titels van de prentenboeken staan op alfabetische volgorde. (Oh nee oh nee: het is nog maar eens gebleken dat ik in 2014 weinig tot geen prentenboeken zelfs maar heb in gekeken)
 
Wie nieuwsgierig is, kan mijn antwoorden onder de desbetreffende categorie terugvinden, later vandaag.