woensdag 14 augustus 2019

Soldaat Wojtek in de stad kijkt naar de maan...

Ik vind hoe Lees mee met mij mij nog steeds uitdaagt om naar boeken te kijken redelijk geniaal. En waarvan ik toen ik de opdracht zag, eerst dacht: "Wat moet ik hiermee doen"? kwam toch nog iets over het muurtje gluren.

Gluurt u mee? Dan weet u bijvoorbeeld dat Soldaat Wojtek (een boek met een dier) een een kleine beer was uit Iran, die de moraal van soldaten in de tweede wereldoorlog moest hoog houden. En dat er wel degelijk een stad vol boeken bestaat.
Soldaat Wojtek op Wikipedia
 Het blijft fantastisch, een stad vol boeken. De kleine Odessa / Peter van Olmen

Kijken jullie nog even mee naar de maan? Jannemaan en Langejan: een voorleesboek met maanverhalen voor (kleine) mensen vanaf een jaar of vijf, door Klaas Verplancke