dinsdag 13 augustus 2019

Aan de slag met sterren. En met wolken en water

Lees mee met mij had vorige week het leuke plan om deze boekenwurm op een andere manier naar haar boekenkast te doen kijken. Dat ik de opdrachten niet dezelfde week of dagen afwerkte, vind ik niet erg. Het is nooit te laat voor leuke boeken, of voor gekke hersenkronkels als er staat dat je opzoek moet naar boeken met ster, schommel, bos/bomen, water of de maan, of zelfs bestek en ballonnen. Of het me gelukt is? Dat ziet u hieronder:

2 vliegen in één klap: Sterren en een ballon



Over het bos en de bomen

U krijgt er meteen gratis en voor niks nog wat extra boekentips bij, trouwens.

Water

"Zout van de zee", het tweede boek in vertaling van Ruta Sepetys. "Schaduwliefde" van haar is eveneens een dikke vette aanrader. Beide boeken gaan over weinig bekende feiten uit de tweede wereldoorlog. Beide boeken zijn zeer geschikt voor veellezers vanaf het tweede/derde middelbaar.

Boeken zijn eten en drinken. Soms heb je er bestek voor nodig 

De buitenkant van meneer Jules / Diane Broeckhoven. Kurt Defrancq heeft er op de planken ook voortreffelijk werk van gemaakt.

Wolken

Boven is het stil / Gerbrand Bakker. Wat mij betreft ook parelachtig mooi verfilmd door Nanouk Leopold met Jeroen Willems (1962-2012) en Wim Opbrouck. Toen de film uitkwam, was Jeroen Willems helaas al overleden.