vrijdag 13 september 2019

Gelukkige verjaardag, Meneer Dahl! (13 september 1916 - 23 november 1990)




Beste meneer Dahl,


Vandaag drink ik fropskottel voor jouw verjaardag, en blaas ik samen met De GVR mooie dromen in kinderkamers. Mag ik de snoskommers laten voor wat ze zijn? Volgens diezelfde GVR zijn ze vuillappig en walgelijk. Ik zal in plaats daarvan de klasgenootjes van Matilda steunen en mee chocoladetaart vreten die De Bulstronk ons voorzet. En ik zorg voor meneer Zilver's schildpadjes. Mag ik in ruil een rondleiding in Willy Wonka's chocoladefabriek? Ik zal lief zijn en overal met mijn vingertjes van af blijven. Als het voor u hetzelfde is wil ik na een lange dag geen spaghetti meer eten. Liever ook geen vogelpastei. Een middagboterham de volgende dag, bij Juffrouw Engel is goed genoeg.

Zo, dat wilde ik u op uw verjaardag allemaal even schrijven. Ik moet nog steeds kennismaken met het meisje met de Tovervinger, en ook Daantje De Wereldkampioen heeft nog geheimen voor me. Wat ik wel weet is dat een heks zich heel goed kan vermommen.

Beste meneer Dahl, het is een eer om uw boeken te kennen. Gelukkige verjaardag!
Meer informatie over (de boeken van) Roald Dahl (Nederlandstalig)

Hier kan je doorklikken naar de Roald Dahl-dag of naar het museum. (Engelstalig)