vrijdag 1 december 2017

Op weg naar Kerst, mét boeken! (1)

Vroeger maakten wij tijdens de advent, zo heet de periode die vooraf gaat aan Kerst een krans, waarin we elke week, tot op kerstmis, een kaars extra aanstaken. Nu maak ik daar geen plaats meer voor, en ik heb trouwens absoluut niets met kaarsen. Iedereen in mijn omgeving schijnt dat intussen te hebben opgepikt ook.

Ik hou wel van kerst als zijnde "brenger van lichtere dagen". En mooie kerststallen: u weet vaak niet wat u ziet!

Voor dit jaar wil ik voor de advent een uitzondering maken. Op "Ik vind lezen leuk" staat deze maand een adventskalender die dit keer geen snoep achter elk vakje verbergt, maar boekgerelateerde opdrachten.

Doet u ook mee? Dat kan ook als u een kind bent, of als u kinderen hebt, want Frank Serafini zegt: "Kinderen die niet graag lezen bestaan niet. Ze hebben alleen het juiste boek nog niet gevonden" U kunt zelfs meedoen als u geen kinderen hebt! U kunt dus ALTIJD meedoen!

Dit is dag 1: Wat is jouw favoriete leesplek, en waarom?

Ik lees overal, alleen minder graag in bed. Eigenlijk heb ik geen "favoriete leesplek", dus.