zondag 11 augustus 2019

We spelen een spel vandaag...

Een spel met gezichten, kroontjes en kledingstukken. Over boeken met meer dan 400 bladzijden in het gras waarop ook nog een voertuig staat. En oh ja: Of ik iets met kinder- en jeugdboeken wil doen ook. Laat ik nu niks anders, of bijna niks anders doen... Maar ik zal linkjes delen in dit bericht ook. Beloofd. Ik dank lees mee met mij voor deze fijne manier om over boeken na te denken.

Gezicht

Recensie

Kroon

("Duet met Valse noten" is een beKROONd jeugdboek. Toen nog met opdruk, nu worden bekroonde boeken gestickerd. Die stickers, die kunnen scheuren, en dan zit je boek er niet meer uit. Leve de gedrukte bekroning! Jaja. Nog een kroon? Omdat u het bent)


Kledingstuk

De jongen in de gestreepte pyjama / John Boyne

+400 bladzijden

(Dit boek heeft er 501)

Gras

Geel gras / Simon van der Geest

Voertuigen

De boodschapper / Markus Zusak ; Eefje Bosch (vertaling)