woensdag 31 maart 2021

Lezen is een feest (slot) 15 jaar "Elfenblauw" van Johan Vandevelde!

 15 jaar Elfenblauw, én een 5e druk!

Hier kunt u lezen wat ik van Elfenblauw vind. Mijn versie komt van uitgeverij Clavis, uit 2006, De cover is van Mario Baert. Ondertussen bestaat de reeks uit 4 boeken, die (misschien helaas) niet helemaal los van elkaar te lezen zijn. Voor de vijfde druk is het landkaartje weer vast in het boek komen te zitten: geen geklooi meer met losse vellen papier. Ook hoera!










Zo ziet "Elfenblauw 1" er nu uit, de cover is van Annemieke Groenhuijzen 

Bron: http://www.johanvandevelde.be) →


Lenno Vranken, de auteur van de fantasyboekenreeks "De Wereld achter de Spiegel", vertelt: 

"Elfenblauw - Het Juweel van Silnaris is het eerste boek in de Elfenblauwreeks van Johan Vandevelde.  Ik zal nooit vergeten hoe ik met mijn rugzakje naar de bibliotheek van Maasmechelen trok voor een klein uitstapje met school en daar dan dit boek uitleende.  Vanaf de eerste pagina was ik meteen verkocht en ik zou wensen dat ik dit verhaal nog eens voor het eerst kon beleven.  Ik vond het verhaal zelfs zo goed dat ik als tienjarige contact opnam met de schrijver via mail.  Tot op de dag van vandaag (tien jaar later) doe ik dit nog steeds.  Johan heeft mij altijd vriendelijk geantwoord op mijn berichten en hielp mij zelfs toen ik aan mijn eigen verhalen begon te schrijven!  Fantastisch toch, een geweldig boek dat ook nog eens door een geweldig persoon is geschreven?"