zondag 25 december 2022

"Geen leven zonder boeken" maakt in 2023 een reis rond de wereld...



Auteur Inez van Loon bracht dit ideetje aan in een Facebookpost, door te stellen dat haar boeken zich  "De wereld rond" afspelen.

Een aantal andere boeken van haar staan niet in dit lijstje, om de simpele reden dat ik ze nog niet gelezen heb. Daarvoor kun je eens op haar website kijken.

Daarmee zette ze me aan het denken, en nu ben ik er ongeveer uit over hoe de reis rond de wereld van "Geen leven zonder boeken" er zou kunnen uitzien. Ik maakte hiervoor een post op mijn Facebookmuurtje, en kreeg prompt nog meer fijne ideeën mee. Waarvoor dank, allemaal!

De reden voor de reis rond de wereld?

  • Boeken zullen worden (her)ontdekt.
  • Over muren heen kijken.
  • Voor de lol van het lezen.
  • Om eindelijk dat boek dat al tijden in de kast staat, er uit te kunnen halen.
  • Voor de lol van het lezen.
  • Voor de lol erover te kunnen schrijven, en om daar zelfs een kapstok voor te hebben:
"Geen leven zonder boeken maakt in 2023 een reis rond de wereld"!