dinsdag 19 februari 2019

We spelen de komende tijd opnieuw met boeken, samen met Kinderboekenjuf!

Op 5 maart 2019 start de
📖Leeschallenge met Kinderboekenjuf.📖

Het is een Nederlands initiatief waaraan iedereen die dat wil, kan deelnemen.

De bedoeling is dat je tien kinderboeken (in de leeftijdscategorie 4-12 jaar) in tien weken tijd gaat lezen, op tempo van één boek per week.

Je kunt er leuke prijzen mee winnen, die gratis naar je worden toegezonden als je in Nederland woont. Als het rad jouw naam eruit loot en je ergens anders woont, betaal je de verzendingskosten.

Naast het lezen van kinderboeken, zullen er ook opdrachten en leessprints zijn.

Spelen met lezen en met boeken: Feestje! Ik ga  ook meedoen met deze challenge. Recensies (die je moet schrijven om het project tot een goed einde te brengen en om het helemaal goed te doen) van  gelezen boeken verschijnen op dit blog. Verder werd ook gevraagd om minilessen in de recensies te stoppen. Ik mag dan geen leerkracht zijn, mijn ervaring als begeleidster bij de Kinder- en Jeugdjury Vlaanderen komt hierbij goed van pas.

Mijn leeslijst zit er als volgt uit:

Te lezen

🎉Naar het noorden / Koos Meinderts
🎉Vlieg! / Marco Kunst
🎉Het schrift van Perle / Timothée de Fombelle; vertaald door Eef Gratama (misschien nét buiten de doelgroep 4 tot 12 jaar, maar ik wil het boek toch graag lezen)
🎉Kersenhemel / Jef Aerts ; Sanne te Loo (ill.)
🎉Ik ben heel veel liefde / Wally De Doncker ; Fantina Ramos (ill.)
🎉De tuin van de walvis / Toon Tellegen ; Annemarie van Haeringen (ill.)
🎉De kleine koning / Jan De Leeuw ; Matthias De Leeuw (ill)
🎉De Waterwaack van Natterlande / Marco Kunst ; Marieke Nelissen
🎉Tegenwoordig heet iedereen Sorry / Bart Moeyaert (misschien ook niet helemaal de doelgroep, maar toch)
🎉Mijn huis staat in de dierentuin / Pieter Gaudesaboos ; Sylvia van den Heede (tekst)

Misschien te lezen/te wisselen met mijn te lezen stapeltje

📌De schelmenstreken van Reinaert de vos / Koos Meinderts
📌Het raadsel van niks en oneindig veel snot / Jan Paul Schutten ; Floor Rieder (ill.)
📌De meest eenzame walvis ter wereld / Kim Crabbeels ; Sebastiaan Van Doninck (ill.)

De afbeeldingen van de boeken in dit bericht hebben ofwel met mijn te lezen stapeltje te maken, ofwel met lezen op zich. Maar voor wie er inspiratie wil uithalen: ga uw gang, en laat gerust een reactie achter.