zaterdag 20 januari 2007

Honkie en Ponkie

(afbeelding afkomstig van tweedehands.nl)
Honkie en Ponkie
Honkie en Ponkie bakken bobbelkoeken
Honkie en Ponkie bij de rovers : een bundel kabouterverhalen
Honkie en Ponkie bij heks Toeter
Honkie en Ponkie bij Mientje Mus
Honkie en Ponkie en de toversloffen
Honkie en Ponkie en de valse vogel
Honkie en Ponkie en de witte aap : een bundel kabouterverhalen
Honkie en Ponkie en het eendje Uk
Honkie en Ponkie in mensenland
Honkie en Ponkie op de Bulderberg
Honkie en Ponkie op sprookjesreis
Honkie en Ponkie verhalenboek
Honkie en Ponkie vieren bomendag
Rond Honkie en Ponkie

van deze boekjes waren mijn zussie en ik vroeger helemaal wild. Deze boekjes kregen wij vermoedelijk heel vaak voorgelezen. Verder weet ik helemaal niet zoveel meer over de reeks, om niet te zeggen helemaal niks, behalve dat "Honkie en Ponkie" twee kabouters waren. Ik heb pas onlangs ontdekt dat de reeks geschreven werd door Jac Linders. (Hoe gaat dat als je klein bent? De enige auteur die ik me herinner van vroeger is "Dick Laan", omdat "Pinkeltje van Dick Laan" bij ons thuis in één adem genoemd werd. Maar Honkie en Ponkie, tsja, het was gewoon: "nog een "verhaaltje van Honkie en Ponkie... Nog éneke... Jaaaa!" En dan stond je niet stil bij de auteur van die boeken.) Nu is het wel aangenaam om dat te weten. Zowaar nog een fotootje van een omslag kunnen vinden!